Dag 1 Vrijdag 6 mei vertrekken naar Mallorca - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Manon Spronsen - WaarBenJij.nu Dag 1 Vrijdag 6 mei vertrekken naar Mallorca - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Manon Spronsen - WaarBenJij.nu

Dag 1 Vrijdag 6 mei vertrekken naar Mallorca

Blijf op de hoogte en volg Manon

07 Mei 2016 | Spanje, Palma de Mallorca

Vandaag was het dan zover ik zou na een aantal maandjes gaan vertrekken naar Mallorca. Om 09:00 ongeveer zijn we naar schiphol toe gereden en rond 11:00 ben ik door de douane gegaan. Na een aantal gate veranderingen kwam ik bij de juiste gate aan. Er stond delayed en ik zou om 13:10 gaan vliegen in plaats van 13:00 uiteindelijk zijn we om 13:36 de lucht in gegaan. De vlucht was goed verlopen. De aankomst in Mallorca verliep ook goed ze vertelde dat het bewolkt was en 22 graden. Bewolkt was het zeker maar dat wist ik van te voren al. Nadat ik mijn koffers al vrij snel had ben ik Anna en Nathalie op gaan zoeken. Anna is de eigenaresse van het bedrijf Vanda Flower Studio waar ik de komende maanden gaat stagelopen. Als ik alles goed heb verstaan en begrepen woont Anna al 3 jaar hier in Mallorca en komt oorspronkelijk uit Schotland?! Maar dat maakt ook niet heel veel uit. Nathalie woont in Honselersdijk en ken ik als oud student die bij mij op school heb gezeten. Ze werkt hier per seizoen en vorig jaar is ze 8 maanden hier gebleven. Nadat ik Anna en Nathalie gevonden had zijn we naar de auto gelopen. Nathalie reed naar Palma de stad en daar zijn we naar een cocktailbar gegaan. Nathalie had mij al voorbereid en ze vertelde mij dat als er iemand naar Mallorca komt om hier te werken bij dit bedrijf dat er in het contract stond dat je Gin tonic moest drinken. Dit had ik nog nooit op en ik ging het proberen. Ik kreeg een groot wijnglas waar in nederland zeker wel 4 glazen in zat (gierige mensen in nederland haha). Anna moest daarna nog een aantal dingen doen in haar huisje en Nathalie en ik gingen daarna naar het appartement. Onderweg heeft zij mij heel veel dingen laten zien. Het is echt een Supermooie natuur en wij zitten ook vlak bij de zee. Het appartement zit in een soort appartementencomplex. 3 kamers 3 badkamers een keuken en een grote woonkamer. We kwamen om 18:00 aan in het appartement en dan zou je denken: ETENN!!!! maar nee spanjaarden eten hier pas rond een uurtje of 21:00 dat is wel even wennen maar ik ben al niet zo'n eter dus dat kwam wel goed uit :). Nadat ik mijn koffer had uitgepakt zijn we naar Mojo Beach gegaan dat zit vlakbij het appartement en dat is een soort van Cafétje. Even Wi-Fi aangemaakt daar om het thuisfront gerust te stellen. Anna zouden we daarna ophalen en dat hebben we ook gedaan. We zijn lekker de stad in gegaan om wat te gaan eten dat was rond 21:30. Heerlijk vertrouwd heb ik een pizza Mageritha op maar die was echt heerlijk. Na de pizza ben ik lekker in het bed gaan liggen. Elke dag probeer ik wat te schrijven en dan als ik internet heb zet ik het weer op mijn blog. Zoals vandaag (Zaterdag) gister heb ik de blog geschreven en zoals je ziet vandaag staat die erop.

Hasta luego! of wat ze ook wel eens zeggen Adiós!!

  • 07 Mei 2016 - 14:52

    Ria:

    Leuk Manon, zo beleven wij jouw avonturen ook een beetje mee. Veel plezier moppie!

  • 07 Mei 2016 - 15:05

    Anja:

    Leuk Manon! We gaan je zeker volgen! Veel plezier!

  • 07 Mei 2016 - 16:04

    Manfred:

    Leuk moet lezen! Succes daar!

  • 07 Mei 2016 - 18:39

    Linda:

    Hee manon....leuk hoor om alles te lezen. Heerlijk zo'n eerste dag. Benieuwd naar je verslagen. Heel veel plezier.

  • 07 Mei 2016 - 23:34

    Stephanie:

    Klinkt als een goed begin, pizza, strand en gin tonic! Heel veel plezier lieffie en we gaan je volgen x

  • 08 Mei 2016 - 00:53

    Saskia:

    Een goed begin is het halve werk :)
    Maarre je gaat toch ook weleens wat anders eten dan pizza ;)
    Have fun, wanneer is je eerste werkdag?
    x

  • 23 Mei 2016 - 22:16

    Nicolle:

    Geweldig, het klinkt goed Manon!
    groet
    Nicolle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Manon in Mallorca. Vanaf 6 mei 2016

Actief sinds 24 Maart 2016
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 4810

Voorgaande reizen:

06 Mei 2016 - 14 Juli 2016

Stage

Landen bezocht: